رستمی نخستین مدال‌آور ایران در لندن؛برنزی با طعم طلا
 
جهان تنیس
 
 

کیانوش رستمی وزنه بردار ملی پوش کشورمان با ثبت رکورد 380 کیلو گرم در مسابقات دسته 85 کیلو وزنه برداری بازی‌های المپیک 2012 لندن در جمع سه نفر برتر این وزن قرار گرفت و نخستین مدال کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد.

به گزارش رجانیوز،وزنه‌بردار کاروان ورزشی ایران در دسته 85 کیلوگرم بازی‌های المپیک لندن نخستین مدال ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد تا طلسم عدم دسترسی ورزشکاران ایرانی به مدال المپیک شکسته شود. 

با آغاز رقابت‌های وزنه برداری دسته 85 کیلو امشب دو نماینده ایران به مصاف 8 وزنه بردار دیگر در گروه A رفتند. در همان ابتدای کار و در حرکات یکضرب سهراب مرادی 3 بار در مهار وزنه 166 کیلویی رقابت‌ها ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. وی از مصدومیت کشاله پا رنج می برد.

وی در سال 2012 و در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره جنوبی با رکورد مجموع 388 کیلوگرم (172 در یکضرب و 216 کیلوگرم) قهرمان شده بود.

در ادامه این رقابت کیانوش رستمی دیگر وزنه بردار دسته 85 کیلویی کشورمان در انتخاب اول خود وزنه 171 کیلویی را بالای سر برد. وی در ادامه وزنه 174 کیلویی را انتخاب کرد اما این بار مقابل این وزنه ناکام بود. رستمی بلافاصله برای بلند کردن این وزنه وارد شد که دوباره در مهار آن ناکام ماند تا به این ترتیب در حرکات یکضرب با 171 کیلو به کار خود خاتمه دهد. وی در این دسته پنجم شد.

در حرکات یکضرب لو از چین با مهار وزنه 178 کیلویی اول شد و وزنه‌برداران روسیه و لهستان دوم و سوم شدند. این وزنه بردار در حرکات دوضرب 3 بار در مهار وزنه 205 کیلویی ناکام بود تا از دور رقابت‌ها حذف شود.

در حرکات دوضرب رستمی کار خود را با مهار موفق وزنه 209 کیلویی آغاز کرد تا با توجه به حذف وزنه بردار چینی، امید برای کسب مدال توسط کیانوش به کاروان وزنه برداری کشورمان بیشتر شود، اما برای دومین حرکت خود وزنه 214 کیلویی را انداخت تا کار به حرکت سوم بکشد.

در حرکت سوم نیز رستمی باز هم ناموفق بود تا با مجموع 380 کیلو پس از وزنه برداران لهستان و روسیه سوم شود.هر چند در این رقابت کیانوش رستمی به مقام سومی دست یافت اما نباید فراموش کرد که این ورزشکار ارزنده کشورمان با مصدومیت از ناحیه کشاله پا روی تخته رفت و برای ورزش ایران افتخارآفرینی کرد.

رستمی:سرم گیج رفت مدال طلا را از دست دادم

 

دارنده‌نشان برنز المپيك 2012 جو سنگين المپيك را عامل ناكامي در تكرار ركوردهاي تمرين و از دست رفتن مدال طلا دانست.

رستمي پس از قرار گرفتن در رده‌ سوم المپيك گفت: خدا را شكر در حركت دو ضرب من بهتر از حريفانم بودم اما متاسفانه جو مسابقه‌هاي المپيك بسيار سنگين است و استرس بالايي دارد من چندين بار وزنه 220 كيلوگرمي را زده بودم اما اينجا نتوانستم اين وزنه را مهار كنم. استرسم در مسابقه خيلي بالا بود و در نهايت وزنه 209 كيلويي را مهار كردم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه اگر وزنه 174 كيلوگرمي را در حركت يك ضرب مي‌زد در حركت دو ضرب كار راحت‌تري براي گرفتن طلا داشت گفت: چطور بگويم المپيك ميدان بزرگي است و من استرس زيادي داشتم. من با آمادگي كامل به اين مسابقه‌ها آمدم اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه به علت استرس بالا نتوانستم در حركت يك ضرب وزنه 174 را بزنم.

وي با اشاره به اينكه دو بار در مهار وزنه 214 كيلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتي وزنه را ميخواستم بالا ببرم سرم گيج رفت و نفسم گرفت. يك لحظه نتوانستم جلو را ببينم به همين خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهايت افتاد.

رستمي در پاسخ به سوالي درباره حذف حريفان چيني و بلاروس خود گفت: من قطعا هيچ گاه آرزو نمي‌كنم كه حريفانم ناكام باشند اما براي من رقابت دوستانه و جوانمردانه خيلي لذت‌بخش‌تر است.

رستمي در پاسخ به اين سوال كه سهراب مرادي چرا اوت كرد و حذف شد گفت: خيلي ناراحت شدم مرادي در تمرين 176 كيلوگرم را در يك ضرب و 220 كيلوگرم را در دو ضرب زده بود. اگر من و سهرا ب ركوردهاي تمرين‌مان را تكرار كرده بوديم طلا و نقره از آن ايران بود.

نخستين مدال آور ايران در المپيك درباره‌ حذف ريباكو ركورددار حركت يك‌ضرب جهان نيز گفت: فكر مي‌كنم بدن او آماده نبود. فكرش را نمي‌كردم كه حذف شود. به هر حال جو المپيك براي همه سنگين است.

رستمي با بيان اينكه 21 سال دارد و مي‌تواند در المپيك‌هاي بعدي درخشان ظاهر شود گفت: اميدوارم در سال‌هاي آينده با كاهش استرس و افزايش تجربه بتوانم مدال‌هاي خوش‌رنگ‌تري بگيرم.

 

ایران وارد جدول رده بندی مدال‌ها شد

 با مدال برنز کیانوش رستمی در وزنه برداری،‌ ایران وارد جدول رده بندی المپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

 

كاروان ورزشي ايران با مدال برنز كيانوش رستمي در وزنه برداري در رده‌ي 44 ايستاد و وارد جدول مدالي رقابت‌ها شد.در هفتمين روز بازي‌هاي المپيك لندن بر خلاف روزهاي قبل با اتفاق جديدي در جدول مدالي اين بازي‌ها همراه بود و آن صعود آمريكا به صدر جدول مدالي رقابت‌ها بود كه توانست با اختلاف يك مدال طلا بيشتر از چين، در رده نخست اين جدول قرار بگيرد.

همچنين بريتانياي ميزبان كه تا روز سه‌شنبه موفق به كسب مدال طلا نشده بود، به لطف درخشش ورزشكارانش در رشته‌هاي روئينگ و دوچرخه‌سواري، توانست صعود قابل توجهي در جدول مدالي رقابت‌ها داشته باشد و اكنون با 8 طلا و مجموع 22 مدال در رده چهارم بازي‌ها قرار دارد كه رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌اي با كره جنوبي دارد.

تا پايان روز هفتم رقابت‌ها 15 كشور آسيايي موفق به كسب مدال شده‌اند كه در ميان اين كشورها ايران، هنگ‌كنگ، قطر، سنگاپور و ازبكستان تنها يك مدال برنز به دست آورده‌اند. همچنين كاروان روسيه كه معمولا در رقابت‌هاي المپيك عملكرد خوبي داشته و يكي از 5 تيم اول بازي‌ها بوده، تا به حال تنها سه طلا به دست آورده و به جاي آن نقره‌هاي زيادي اندوخته كه به رتبه اين تيم در جدول مدالي بازي‌ها كمك نكرده است. روسيه با 3 طلا، 11 نقره و 8 برنز در رده دهم قرار دارد.

جدول مدالي بازي‌ها تا پايان روز هفتم:

1ـ آمريكا (21 طلا، 10 نقره، 11 برنز)

2ـ چين (20 طلا، 13 نقره، 9 برنز)

3ـ كره جنوبي (9 طلا، 2 نقره، 5 برنز)

4ـ بريتانيا (8 طلا، 6 نقره، 8 برنز)

5ـ فرانسه (8 طلا، 5 نقره، 6 برنز)

6ـ آلمان (5 طلا، 8 نقره، 6 برنز)

7ـ ايتاليا (4 طلا، 5 نقره، 3 برنز)

8ـ كره شمالي (4 طلا، يك برنز)

9ـ قزاقستان (4 طلا)

10ـ روسيه (3 طلا، 12 نقره، 8 برنز)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ماریا شاراپووا - Мария Юрьевна Шарапова ویکتوریا آزارنکا - Вікторыя Азарэнка, Азаранка چند عکس از جوکوویچ در مسابقات مسترز قهرمانی جوکوویچ در مسابقات مسترز لندن جوايز تور حرفه اي تنيس مردان 2012 اعلام شدند بازی فدرر و نادال در میان شمع ها !!!!!! federer and nadal among the candles!!! راجر فدرر، مردی برای تمام اسپانسرها عکس عجیب از دیده شدن روح در استادیوم فوتبال! فدرر در لباس شماره 10 تیم ملی برزیل!!! بزرگترين راكت‌تنيس جهان +عکس بازی‌های پارالمپیک بوریس بکر معروفترين و جالب‌ترين نقل قولهاي المپیک بوسه قهرمان المپیکی بر دست مادر تلخ و شیرین المپیک لندن برای ایران جایگاه نهایی ایران و آخرین نتیجه رنکینگ مدال المپیک ۲۰۱۲ لندن عکس ها و تصاویر اختتامیه المپیک ۲۰۱۲ لندن
پيوندها
ثبت دامنه">افزایش آمار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جهان تنیس و آدرس tennisworld.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان